Hvordan formulerer jeg den perfekte jobannonce?

Dine jobannoncer er nu synlige på Google for Jobs, men du får ikke den respons, du ønsker? Det kan sandsynligvis skyldes, at der mangler nogle vigtige oplysninger i dine stillingsannoncer, eller at de er pakket forkert.

I den følgende artikel får du derfor hjælp til, hvordan du skriver den bedste jobannonce , og hvilke oplysninger der er særligt vigtige for jobsøgende. Vi har også skrevet en prøve på den optimale jobannonce.

Når duskriver en jobannonce, er det vigtigste at præsentere oplysningerne detaljeret på den ene side og så kompakt som muligt på den anden side.

Hvis beskrivelsen kun indeholder få nøglepunkter, får ansøgeren ikke nok information, og hvis den er for lang, virker den ofte forvirrende og uigennemsigtig.

Dette kan naturligvis forhindres med den rette viden.

7 vigtige faktorer for strukturen af en jobannonce

  • Passende stillingsbetegnelse

  • Interessant introduktion

  • Oplysninger om arbejdsgiveren

  • Konkret jobbeskrivelse og kravprofil

  • Fordele for ansøgeren

  • Rød tråd

  • Konklusion

1. den rigtige stillingsbetegnelse

Den første ting, du bør overveje, når du udarbejder den perfekte jobannonce, er den korrekte og klare stillingsbetegnelse. Dette bør være overskriften på annoncen. Der bør ikke være nogen forvirring, når man læser jobtitlen, og der bør være et direkte svar på spørgsmålet: "Hvilket job drejer det sig om?"

2. interessant indledning

Det er lige så vigtigt at formulere en god jobannonce som en hilsen og indledning. Den allerførste linje skal fange læserens opmærksomhed. Dette kan opnås ved at henvende sig direkte til ansøgeren, give et attraktivt indblik i virksomheden eller give en forsmag på fordelene for medarbejderen lige fra starten.

Dette øger sandsynligheden for, at opmærksomheden vil blive fastholdt, og at tilbuddet fortsat vil blive fulgt.

3. oplysninger om arbejdsgiveren

Efter indledningen skal der gives en kort oversigt over virksomheden. Dette kan omfatte oplysninger om den som f.eks:

  • Virksomhedens størrelse

  • Hvilket produkt eller hvilken tjenesteydelse der leveres

  • Oplysninger om virksomhedens kultur og organisation

  • USP (Unique Selling Point)

Jobannoncer giver ikke kun oplysninger til medarbejdere, men er også en god markedsføringsplatform for virksomheder. Jo mere beskrivende og samvittighedsfuldt et stillingsopslag er formuleret, jo mere attraktiv og værdifuldt virker arbejdsgiveren.

4 Konkret jobbeskrivelse og kravprofil

Selv om jobbeskrivelsen er den samme, er mange virksomheder forskellige i deres kravprofil til medarbejderen. Derfor er det vigtigt at medtage konkrete jobbeskrivelser i annoncen og vise ansøgeren, hvilke specifikke krav der forventes af ham/hende. Der bør også være en lille begrundelse for hver enkelt krævet kompetence, så man undgår meningsløse eller meget generelle kompetencer som f.eks. punktlighed. Ud over de hårde færdigheder bør de bløde færdigheder, som virksomheden lægger stor vægt på, også indgå i annoncen. I mellemtiden har hver virksomhed udviklet sin egen kultur og bør også kommunikere denne kultur på en gennemsigtig måde til omverdenen. Dette er til gavn for ansøgeren på den ene side, som har mulighed for at se, om han eller hun kan identificere sig med virksomheden, og for virksomheden på den anden side, da den får flere ansøgere ved at præsentere en masse oplysninger.

5. fordele for den ansatte

Derudover bør jobannoncen også omhandle de fordele og fordele, som medarbejderen får. Det er vigtigt, at ansøgeren får et indblik i, hvad virksomheden tilbyder ham, så han kan sammenligne det med sine egne idéer.

Vigtigt. Der bør kun gives løfter, som kan holdes.

6. rød tråd

Jobtilbuddets struktur er også meget vigtig. Rækkefølgen kan fastsættes frit, men en rød tråd skal være genkendelig. Det bør også sikres, at oplysningerne er sammenfattet under de respektive underoverskrifter og ikke blot er opført tilfældigt efter hinanden. Det er en god idé at opdele annoncen i klare afsnit med overskrifter, så ansøgeren får et klart indtryk af jobtilbuddet.

7. konklusion

I slutningen af en stillingsannonce bør ansøgeren tiltales direkte igen, hvis det ikke allerede er sket. Afsluttende positive sætninger som f.eks. "Vi håber, at vi har kunnet begejstre dig for vores virksomhed og ser frem til at modtage din ansøgning" øger endnu en gang opmærksomheden til sidst og appellerer indirekte positivt til ansøgeren om at indsende sin ansøgning.

Mit einem positiven und aufmerksamen Schlusssatz an einer Stellenanzeige wird die Aufmerksamkeit des Bewerbers gehalten
Mit einem positiven und aufmerksamen Schlusssatz an einer Stellenanzeige wird die Aufmerksamkeit des Bewerbers gehalten

For at styrke denne appel er det en god idé at angive en direkte kontaktperson eller at integrere et link, der fører til din egen karriereside.

Konklusion: Den perfekte jobannonce

Som nævnt ovenfor består den perfekte jobannonce af de rigtige oplysninger og en passende struktur. En perfekt jobannonce er derfor det første skridt til at vække ansøgernes interesse for din virksomhed.

Du ved nu, hvad der skal til for at virke attraktivt på medarbejdere, men du er endnu ikke opført på Google for Jobs?

Så placer dine jobannoncer med SEO for Jobs nu!

Forfatter: SEO for Jobs Redaktionen
Udgivet den 10.11.2020
Opdateret den 06.08.2021
Andre artikler ...
Vil du prøve Google for Jobs? Opret en gratis konto nu.

Uforpligtende konsultation

Vi hjælper dig gerne med råd og støtte til at opføre dine jobannoncer på Google for Jobs og udnytte det fulde potentiale.

Patrick Schmidt
Google Jobs ekspert
Få uforpligtende rådgivning nu. Vi ringer også gerne tilbage til dig - du skal blot skrive en kort besked til os.
Anmodning om tilbagekaldelse
Alle data overføres krypteret.

Det virkede

Vi vender tilbage til dig senest på Hvis det haster mere, kan du kontakte os på +1 (805) 3247981 kan nås.

Registrer dig gratis

Opret en gratis konto nu, og opret din første jobannonce uden forpligtelser.

Patrick Schmidt
Google Jobs ekspert
Få en uforpligtende konsultation nu.
Registrer dig gratis
Alle data overføres krypteret.

Gratis kontrol

Tjek på få sekunder, om dine jobannoncer er klar til Google for Jobs.

Tillykke. Du er allerede godt forberedt til Google for Jobs.
Tjek nu
Alle data overføres krypteret.

Testresultat

Eksempel er indlæst ...
Vis resultat
Tilgængelighed
God start. Din jobannonce er let tilgængelig med en indlæsningstid på sek.
Tilgængelighed
Tjek venligst linket , da det ikke er tilgængeligt.
Indhold læsbart
Fundamentet er blevet skabt. Indholdet af stillingsannoncen er maskinlæsbart.
Indhold læsbart
Da linket ikke er tilgængeligt, kunne vi desværre ikke kontrollere, om indholdet er læsbart.
Klar til Google for Jobs
Tillykke - jobannoncens skemadata er tilgængelige. Dette giver Google for Jobs mulighed for at opføre jobannoncen
Klar til Google for Jobs
Din jobannonce er ikke klar til Google for Jobs. Forbered dig nu
Klar til Google for Jobs
Da linket ikke er tilgængeligt, kunne vi ikke kontrollere, om der findes matchende skemaoplysninger.
Arbejdssøgende til rådighed
God start. Jobannoncer for "" søges aktivt af interesserede parter på Google for Jobs.
Offentliggørelse mulig
Det er muligt at offentliggøre stillingsannoncer i sektionen "".
Tilmeld dig nu
Opret din konto nu, og få 10 % rabat på alle pakker. På denne måde kan du udnytte potentialet i Google for Jobs fuldt ud.
' tilbage
Alle data overføres krypteret.
Gratis arbejdsgiverprofil
Opret din arbejdsgiverprofil nu gratis og uden forpligtelser.
Næste ...