I krigen om talenter skal dit arbejdsgiverbrand være til stede på alle kanaler. Lær, hvordan du kan positionere din virksomhed som en attraktiv arbejdsgiver på Google for Jobs og nå ud til kandidater via Google Jobsøgning.
I mange år har der været mangel på kvalificeret arbejdskraft på Danmark. Employer branding betyder noget i retning af"employer branding" og er en virksomhedsstrategisk foranstaltning til at præsentere sin egen virksomhed som en attraktiv arbejdsgiver og gøre den kendt.
Som med andre markedsføringstiltag handler employer branding om at være til stede på så mange platforme som muligt. Det øger chancen for, at potentielle kandidater bliver opmærksomme på din virksomhed og er interesserede i den.
Du har sikkert allerede vedligeholdt din arbejdsgiverprofil på forskellige platforme. Nu er det også vigtigt at skabe en permanent tilstedeværelse på Google for Jobs (google.dk).
For de fleste internetbrugere begynder jobsøgningen på Google. Googles jobsøgningsfunktion viser jobannoncer fra potentielle nye arbejdsgivere direkte på startsiden. Hvis du vil have din virksomhed på Google for Jobs, skal du enten opslå jobannoncer, der er optimeret til Google, eller oprette en gratis virksomhedsprofil.
Med en gratis virksomhedsprofil sikrer du dig en fast plads på Google for Jobs - logo, kontaktperson og vigtige oplysninger om virksomheden kan nemt og bekvemt placeres. Hvis en kandidat er interesseret i din virksomhed, vil et link føre ham/hende til dit websted, hvor han/hun kan få yderligere oplysninger eller endda sende en uopfordret ansøgning.
Præsenter din virksomhed der, hvor kandidaterne søger efter den
Især små og mellemstore virksomheder, som ikke har permanente jobannoncer, kan stadig drage fordel af Google for Jobs. Men selv for større virksomheder er det en fordel at have en ren tilstedeværelse på Google for Jobs.
Employer Branding hos Google for Jobs
Direkte link til din egen karriereside
Udarbejdelse og offentliggørelse gratis
Hvis du vil sikre, at din virksomhed er permanent til stede på Google for Jobs, er det nemt at oprette en gratis arbejdsgiverprofil. Det tager kun et par minutter at oprette den. Når du har oprettet din profil, kan den offentliggøres med det samme. Tjenesten er helt gratis. Kom i gang nu.
For at oprette og senere administrere din arbejdsgiverprofil skal du have en gratis brugerkonto. Det eneste, du skal bruge, er en gyldig e-mailadresse eller en Google-konto.
Når du har oprettet din brugerkonto, kan du direkte begynde at oprette din arbejdsgiverprofil. Brug den praktiske online editor til at indtaste alle relevante oplysninger om din virksomhed.
Tip: Jo flere oplysninger du giver, jo mere interessant vil du blive opfattet som en interessant arbejdsgiver.
Når du har indtastet alle de vigtige oplysninger om din virksomhed, kan du offentliggøre din arbejdsgiverprofil på Google for Jobs med et enkelt klik.
Efter offentliggørelsen kan du på din brugerkonto se, hvor ofte din arbejdsgiverprofil er blevet søgt efter og vist på Google for Jobs.
Med en gratis arbejdsgiverprofil hos Google for Jobs sikrer du dig en fast plads hos søgemaskinegiganten. På den måde sikrer du, at din virksomhed fortsat kan findes, selv om du ikke har nogen aktive stillingsopslag i øjeblikket.
Din virksomheds permanente tilstedeværelse på Google for Jobs er en vigtig byggesten i din employer branding-strategi og er kun få klik væk.